≤ндекс групи               26897-ћЅ—-1
ѕ.≤.Ѕ. студента        ƒаниловський ¬адим Ћеон≥дович
ƒомашн¤ адреса         284019, м.≤вано-‘ранк≥вськ, вул. ƒовга, 47, кв.75
Ќазва орган≥зац≥њ        “зќ¬ "≤нтерком" Ћ“ƒ
посада                        менеджер в≥дд≥лу реал≥зац≥њ
                                                                      
       







 онтрольна робота
з дисципл≥ни " ЅјЌ ≤¬—№ »… ћ≈Ќ≈ƒ∆ћ≈Ќ“ "




       з спец≥альност≥ "ЅјЌ ≤¬—№ ј ≤ —“–ј’ќ¬ј —ѕ–ј¬ј"







ѕ.≤.Ѕ. методиста ™мель¤нова “амара ≤ван≥вна        
ѕЋјЌ.

1. Ѕанк≥вська пол≥тика,  њњ значенн¤
у процес≥ стратег≥чного плануванн¤.        3
2. ”правл≥нн¤ л≥кв≥дн≥стю  в банк≥вських установах.        5
3. ¬изначить коеф≥ц≥Їнт ROE 
дл¤ банку "Ќародний"        9
—писок використаноњ л≥тератури        9

1. Ѕанк≥вська пол≥тика,
њњ значенн¤ у процес≥ стратег≥чного плануванн¤.

Ѕанк≥вська пол≥тика, що визначаЇ д≥њ на перспективу, виробл¤Їтьс¤ у процес≥ стратег≥чного плануванн¤, ¤ке ¤вл¤Ї собою найб≥льш в≥дпов≥дальну частину банк≥вського управл≥нн¤. —кладовими частинами банк≥вськоњ пол≥тики Ї:
-        кредитна пол≥тика;
-        депозитна пол≥тика;
-        ≥нвестиц≥йна пол≥тика;
-        процентна пол≥тика.
ѕри формуванн≥ банк≥вськоњ пол≥тики велике значенн¤ маЇ визначенн¤ перспектив зм≥н к≥льк≥сних, ¤к≥сних ≥ соц≥альних показник≥в розвитку банку, обгрунтуванн¤ принцип≥в зд≥йсненн¤ його д≥¤льност≥, вид≥ленн¤ пр≥оритет≥в ≥ виб≥р метод≥в орган≥зац≥њ роботи. як зазначаЇ ≤.ƒ.ћамонова, "за сучасних умов далеко не вс≥ новостворен≥ комерц≥йн≥ банки мають продуману пол≥тику своЇњ д≥¤льност≥. “ак, багато з них не виробили критер≥њв вибору кл≥Їнт≥в дл¤ кредитуванн¤, тобто, по сут≥, "п≥дстроюютьс¤" п≥д вимоги кл≥Їнт≥в при орган≥зац≥њ кредитного процесу" [1;43].
‘ормуванн¤ економ≥чно обгрунтованоњ банк≥вськоњ пол≥тики вимагаЇ розв'¤зку трьох важливих питань:
-        орган≥зац≥йного;
-        економ≥чного;
-        ≥нформац≥йного.
ќрган≥зац≥йне питанн¤ передбачаЇ визначенн¤ п≥дрозд≥лу, що займаЇтьс¤ плануванн¤м, починаючи з по¤ви важливоњ ≥дењ ≥ аж до њњ вт≥ленн¤ в конкретн≥ заходи й цифров≥ показники. ¬ банках високорозвинутих крањн з ринковою економ≥кою плануванн¤м займаютьс¤:
-        плановий в≥дд≥л, створений саме дл¤ цього;
-        тимчасовий колектив - так званий мозковий центр, створений дл¤ вир≥шенн¤ ¤коњсь певноњ проблеми. ƒо його складу вход¤ть творч≥ люди не з числа банк≥вських службовц≥в. ƒо такоњ роботи можуть бути залучен≥ вчен≥, юристи, ф≥нансисти (бухгалтери) п≥дприЇмств, орган≥зац≥й ≥ т.≥.
Ѕанк≥вська пол≥тика, ¤к ≥ стратег≥чне плануванн¤ в ц≥лому, грунтуЇтьс¤ на глибокому анал≥з≥ кон'юнктури грошового ринку й можливост¤х самого банку.
¬ажливим елементом анал≥тичноњ роботи банку при формуванн≥ ним своЇњ пол≥тики Ї банк≥вський маркетинг, ¤кий передбачаЇ виконанн¤ наступних завдань:
-        анал≥з попиту й пропозиц≥њ на банк≥вськ≥ послуги в даному рег≥он≥, а також за його межами;
-        оц≥нка м≥сц¤ даного банку в задоволенн≥ ≥снючих потреб у банк≥вських послугах (кредитуванн¤, ≥нвестуванн¤, консультуванн¤, орган≥зац≥¤ безгот≥вкових розрахунк≥в, проведенн¤ л≥з≥нговиз операц≥й тощо);
-        пор≥вн¤нн¤ норм витрат на зд≥йсненн¤ в≥дпов≥дних операц≥й р≥зними банками;
-        налагодженн¤ реклами.
"ћаркетинг передбачаЇ насамперед з'¤суванн¤ кола реальних ≥ потенц≥йних кл≥Їнт≥в банку незалежно в≥д м≥сц¤ њхнього розташуванн¤. ¬ заруб≥жн≥й практиц≥ багато комерц≥йних банк≥в, створен≥ ¤к територ≥альн≥, згодом вийшли за меж≥ обслуговуваноњ територ≥њ, створивши ф≥л≥њ своњх банк≥в по вс≥й крањн≥" [1; 44]. ”сп≥шне застосуванн¤ маркетингу вимагаЇ доброго знанн¤ банком,  ¤ких банк≥вських послуг потребують ф≥рми, розташован≥ на територ≥њ, ¤ку в≥н обслуговуЇ, к≥льк≥сн≥  параметри цих послуг, вимоги кл≥Їнт≥в до њх ¤кост≥. « ц≥Їю метою банк може проводити анкетуванн¤ своњх реальних ≥ потенц≥йних кл≥Їнт≥в. ¬ так≥й анкет≥ мають бути перерахован≥ види послуг, ¤ких потребувати кл≥Їнт.
¬одночас банк вивчаЇ своњ можливост≥ з огл¤ду на обс¤г ≥ структуру кредитних ресурс≥в, л≥кв≥дн≥сть балансу, р≥вень витрат на проведенн¤ в≥дпов≥дних операц≥й, техн≥чну оснащен≥сть банку, квал≥ф≥кац≥ю кадр≥в, Ќа п≥дстав≥ такого анал≥зу банк формуЇ пол≥тику щодо кожноњ сфери д≥¤льност≥ (кредитна, ≥нвестиц≥йна, розрахункова тощо). ѕри цьому обов'¤зково враховуютьс¤ й можливост≥ банк≥в - конкурент≥в.
Ќеобх≥дними умовами усп≥ного проведенн¤ банк≥вського маркетингу Ї створенн¤ розгалуженоњ системи ≥нформац≥йноњ служби, висока техн≥чна оснащен≥сть, зокрема можлив≥сть застосуванн¤ електронно-обчислювальноњ техн≥ки у процес≥ анал≥зу й прогнозуванн¤ кон'юнктури ринку, орган≥зац≥њ реклами.       
2. ”правл≥нн¤ л≥кв≥дн≥стю
в банк≥вських установах.

¬ажливим фактором, що впливаЇ на попит на той чи ≥нший банк≥вський актив Ї його л≥кв≥дн≥сть, "тобто наск≥льки швидко цей актив можна перетворити у гот≥вку без значних втрат його вартост≥" [2;140]. “ому одним з головних завдань, що стоњть перед вс¤ким банком, Ї забезпеченн¤ достатньоњ к≥лькост≥ гот≥вки, необх≥дноњ дл¤ виплати вкладникам у раз≥ в≥дпливу вклад≥в, тобто коли депозити втрачаютьс¤, бо вкладники вилучають своњ грош≥ ≥ вимагають отриманн¤ гот≥вки. "ўоб мати п≥д рукою достатню суму гот≥вки, банк повинен управл¤ти л≥кв≥дн≥стю. …ому потр≥бно дл¤ покритт¤ зобов'¤зань вкладникам мати в≥дпов≥дну к≥льк≥сть л≥кв≥дних актив≥в" [2;264].
Ќ.ƒ. Ѕ≥лостоцька зазначаЇ, що " повс¤кденна робота комерц≥йного банку по управл≥нню л≥кв≥дн≥стю спр¤мована на самозбереженн¤ банку, умовою ¤кого виступаЇ безупинне виконанн¤ зобов'¤зань перед кл≥Їнтами. « орган≥зац≥йноњ точки зору вона передбачаЇдотриманн¤ сп≥вв≥дношень окремих груп ≥ статей пасив≥в ≥ актив≥в балансу, заф≥ксованих у певних показниках" [1;88]. “ак≥ показники под≥л¤ють на внутр≥шн≥ та зовн≥шн≥.
ƒо зовн≥шн≥х показник≥в належать т≥, що встановлюютьс¤ Ќац≥ональним банком. ¬они ¤вл¤ють собою форму державного управл≥нн¤ д≥¤льн≥стю комерц≥йного банку. ¬нутр≥шн≥ показники визначають найб≥льш загальн≥ пропорц≥њ, необх≥дн≥ дл¤ забезпеченн¤ ф≥нансовоњ ст≥йкост≥ банку. Ќаприклад, показник поточноњ л≥кв≥дност≥  4 розкриваЇ в≥дношенн¤ загальноњ суми л≥кв≥дних кошт≥в до зобов'¤зань банку по рахунках до запитанн¤. якщо його значенн¤ дл¤ комерц≥йних банк≥в дор≥внюЇ 0,3, то це означаЇ, що 30 % актив≥в, що в≥дпов≥дають сум≥ залишк≥в рахунк≥в до запитанн¤, необх≥дно тримати в найб≥льш л≥кв≥дн≥й форм≥: залишк≥в грошей в касах банку, залишк≥в на його кореспондентських рахунках, обл≥гац≥й державних позик, виданих кредит≥в терм≥ном погашенн¤ до 1 м≥с¤ц¤ тощо.  онкретна частка кожного з цих актив≥в в њх загальному обс¤з≥ визначаЇтьс¤ самим комерц≥йним банкуом, причому вона не може складатис¤ дов≥льно. ѕропорц≥њ окремих вид≥в л≥кв≥дних актив≥в встановлюютьс¤ комерц≥йним банком самост≥йно з урахуванн¤м традиц≥й, що склалис¤ й специф≥ки роботи, а також особливостей д≥¤льност≥ кл≥Їнтури. ÷≥ пропорц≥њ ф≥ксуютьс¤ в форм≥ внутр≥шн≥х показник≥в л≥кв≥дност≥ й служать ор≥Їнтиром в оперативн≥й робот≥ в≥дпов≥дних служб ≥ фах≥вц≥в банку.
ѕри робот≥ з управл≥нн¤ л≥кв≥дн≥стю треба враховувати р≥зн≥ фактори, ¤к≥ можна умовно звести в чотири групи:
ј) випадков≥ й надзвичайн≥, що виникають у зв'¤зку з особливост¤ми д≥¤льност≥ кл≥Їнт≥в банку;
Ѕ) сезонн≥, що мають в≥дношенн¤ до виробництва ≥ переробки с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ;
¬) цикл≥чн≥, що в≥дбивають коливанн¤ д≥ловоњ активност≥;
√) довгостроков≥, спричинен≥ зрушенн¤ми у споживанн≥, ≥нвестиц≥йному процес≥, розвитком науково-техн≥чного прогресу.
¬с≥ ц≥ показники Ї своЇр≥дними обмежниками, що забезпечують в≥дпов≥дну спр¤мован≥сть д≥¤льност≥ комерц≥йного банку; њх дотриманн¤ не Ї безпосередньою роботою банку. ÷≥льова функц≥¤ управл≥нн¤ банком визначаЇтьс¤ зм≥стом процесу - поза¤к банк ¤вл¤Ї собою комерц≥йне п≥дприЇмство, остаточно. ћетою його д≥¤льност≥ Ї здобутт¤ прибутку. ÷им забезпечуЇтьс¤ "самозбереженн¤" банку ¤к установи, що функц≥онуЇ в ринковому середовищ≥.
ќсновою л≥кв≥дност≥ дл¤ комерц≥йного банку Ї забезпеченн¤ прибутковост≥ виробничоњ д≥¤льност≥ (виконуваних операц≥й). ¬одночас особливост≥ роботи банку ¤к установи, д≥¤льн≥сть ¤коњ грунтуЇтьс¤ на використанн≥ кошт≥в кл≥Їнт≥в, диктуЇ необх≥дн≥сть застосуванн¤ специф≥чних показник≥в л≥кв≥дност≥. ’оча загальна ≥ специф≥чна л≥кв≥дн≥сть комерц≥йного банку доповнюють одна одну, спр¤мован≥сть њхньоњ д≥њ Ї протилежною. ћаксимальна специф≥чна л≥кв≥дн≥сть дос¤гаЇтьс¤ при максим≥зац≥њ залишк≥в у касах ≥ на кореспондентських рахунках по в≥дношенню до ≥нших актив≥в. јле саме в цьому раз≥ прибуток банку м≥н≥мальний. ћаксим≥зац≥¤ прибутку вимагаЇ не заощадженн¤ кошт≥в, а њхнього застосуванн¤ джл¤ наданн¤ позичок ≥ зд≥йсненн¤ ≥нвестиц≥й. ѕоза¤к дл¤ цього необх≥дно звести касову гот≥вку й залишки на кореспондентських рахунках до м≥н≥муму, то максим≥зац≥¤ прибутку загрожуЇ безупинност≥ виконанн¤ банком своњх зобов'¤зань перед кл≥Їнтами.
"ќтже, сутн≥сть банк≥вського управл≥нн¤ л≥кв≥дн≥стю пол¤гаЇ у гнучкому поЇднанн≥ протилежних вимог загальноњ ≥ специф≥чноњ л≥кв≥дност≥. ÷≥льова функц≥¤ управл≥нн¤ л≥кв≥дн≥стю комерц≥йним банком пол¤гаЇ в максим≥зац≥њ прибутку при обов'¤зковом дотриманн≥ встановлених ≥ визненних самим банком економ≥чних норматив≥в" [1;89-90].
«д≥йсненн¤ управл≥нн¤ л≥кв≥дн≥стю вимагаЇ в≥дпов≥дного оперативно-≥нформац≥йного забезпеченн¤. Ѕанк повинний мати оперативну ≥нформац≥ю про на¤вн≥ в нього л≥кв≥дн≥ кошти, оч≥куван≥ надходженн¤ й майбутн≥ платеж≥. ÷¤ ≥нформац≥¤ подаЇтьс¤ в вигл¤д≥ граф≥к≥в надходжень ≥ платеж≥в, що випливають з прийн¤тих зобов'¤зань, на в≥дпов≥дний пер≥од. ƒана ≥нформац≥¤ Ї основою дл¤ розгл¤ду пакета кредитних пропозиц≥й на даний пер≥од.
Ѕанк≥вське управл≥нн¤ л≥кв≥дн≥стю маЇ певн≥ особливост≥ пор≥вн¤но з ≥ншими комерц≥йними п≥дприЇмствами. як ≥ в ≥нших п≥дприЇмствах, в банках максим≥зац≥¤ прибутку дос¤гаЇтьс¤ зб≥льшенн¤м надходжень (виторгу) й скороченн¤м витрат. ѕроте зм≥ст цих показник≥в у комерц≥йних банках специф≥чний. ¬они включають не загальний (валовий) оборот банк≥вського "виторгу", а лише ту його частину, що забезпечуЇ формуванн¤ й використанн¤ прибутку. ќсновний елемент обороту - наданн¤ й погашенн¤ позичок - регулюЇтьс¤ у в≥дпов≥дност≥ з законами руху вартост≥, що надана в позику.
ќбс¤г валового прибутку банку залежить в≥д розм≥ру кошт≥в, наданих у позику, та њхньоњ "ц≥ни", тобто процентних ставок. ƒ≥¤ кожного з цих фактор≥в, окр≥м впливу ринковоњ кон'юнктури, залежить в≥д специф≥чних вимог забезпеченн¤ л≥кв≥дност≥.
¬еличина кредитних вкладень комерц≥йного банку визначаЇтьс¤ обс¤гом власних ≥ залучених кошт≥в. ѕроте не вс≥ ц≥ кошти можуть бути використан≥ дл¤ кредитуванн¤, адже частину њх банк залишаЇ в ¤кост≥ резерв≥в. ќтже завданн¤м банку Ї визначенн¤ обс¤гу т.зв. ефективних ресурс≥в, тобто таких, що спр¤мовуютьс¤ на зд≥йсненн¤ кредитних вкладень. ƒло¤ обчисленн¤ њх застосовуЇтьс¤ така формула:

 –е = ”ф + «вк+ ƒ + «р + «зал - Ќј - 0,1 (ƒ + ќр) - 0,3 ќр,

де:  –е - ефективн≥ кредитн≥ ресурси;
     ”ф - статутний фонд;
     «вк- залишки власних кошт≥в банку;
     ƒ - депозити;
«р - залишки на розрахункових та ≥нших рахунках кл≥Їнт≥в у банку;
     «зал  - ≥нш≥ залучен≥ кошти;
Ќј - ресурси, вкладен≥ в будинок банку, обладнанн¤ та ≥нш≥ низькол≥кв≥дн≥ активи.

«г≥дно наведеноњ формули, обс¤г ефективних ресурс≥в визначаЇтьс¤ ¤к р≥зниц¤ м≥ж сумою пасив≥в балансу банку (за вирахуванн¤м вкладень в активи - будинки та ≥н.) ≥ залишк≥в залучених кошт≥в, спр¤мованих в фонд регулюванн¤ кредитних ресурс≥в (10 % в≥д залишк≥в депозит≥в - 0,1 (ƒ + «р)), а також розм≥щених у л≥кв≥дн≥ активи, що виключають њх використанн¤ дл¤ наданн¤ позичок (0,3 «р).
якщо банк розпочинаЇ свою д≥¤льн≥сть, то в≥н реал≥зуЇ ц≥льову функц≥ю управл≥нн¤ л≥кв≥дн≥стю в адекватному розм≥щенн≥ ресурс≥в, а ¤кщо банк вже функц≥онуЇ, то управл≥нн¤ л≥кв≥дн≥стю вже реал≥зуЇтьс¤ у встановленн≥ обс¤гу й джерел покритт¤ деф≥циту ресурс≥в. ќбс¤г в≥льних ресурс≥в ( –в) та деф≥цит ресурс≥в ( –д) визнавчаютьс¤ ¤к р≥зниц¤ суми ефективних ресурс≥в ≥ фактичних кредитних вкладень банку ( ¬ф):
 –в ( –д) =  –е -  ¬ф.
3. ¬изначить коеф≥ц≥Їнт ROE
дл¤ банку "Ќародний"

«а минулий р≥к основн≥ показники д≥¤льност≥ банку становили:
- валюта балансу                                        - 60 000;
- кошти у кас≥ та на кор. рахунках                - 10 000;
- кредитн≥ вкладенн¤                                - 30 000,
       у т. ч. видан≥ м≥жбанк≥вськ≥ кредити                -  8 000;
- ≥нвестиц≥њ у державн≥ ц≥нн≥ папери                -  6 000;
- ≥нвестиц≥њ у сум≥сну д≥¤льн≥сть                        -  1 000;
-        власн≥ кошти:
статутний кап≥тал                                -  5 000;
фонд кредитних ризик≥в                        -  1 600;
нерозпод≥лений прибуток
попередн≥х пер≥од≥в                                -  3 400;
- залучен≥ кошти                                        - 40 000,
       у т. ч. розрахунков≥ та поточн≥
               рахунки кл≥Їнт≥в                                        -  1 800,
       у т. ч. платн≥ вклади та депозити                - 22 000;
-        балансовий прибуток за минулий р≥к        -  6 000;
-        процентний прибуток за минулий р≥к        - 10 000;
-        сукупн≥ доходи                                        - 48 000;
-        сукупн≥ видатки                                        - 42 000;
-        ставка оподаткуванн¤                                - 50%

–озв'¤зок
ROE( оеф. прибутковост≥)= 
¬изначимо нев≥дом≥ величини:
 ап≥талбанку        =        статутнийкап≥тал        +        фонд кредит-них ризик≥в        +        нерозпод≥лений прибу-ток попередн≥х пер≥од≥в        +        ф≥нансовий результат за минулий р≥к

 ап≥талбанку        =        5000        +        1600        +        3400        +        3000        =        13000

‘≥нансовий результат        =        балансовий прибуток        -        податок на прибуток        =        6000        -        50% x 6000100%        =        3000


ќтже  оеф≥ц≥Їнт прибутковост≥        =        300013 000        =        0,23

—писок використаноњ л≥тератури

1.        Ѕанковское дело/ ѕод ред. ќ.».Ћаврушина. - ћ.: Ѕанковский и биржевой научно-консультационный центр, 1992. - 428 с.
2.        ћишк≥н, ‘редер≥к —. ≈коном≥ка грошей, банк≥вськоњ справи ≥ ф≥нансових ринк≥в  -  .:

¬се дл¤ Web-мастера. —оветы по роскрутке. «аработок в нете.
Hosted by uCoz